Kırık Cerrahisi

Kırıklarda cerrahi olmayan yöntem, yeniden şekillenme özelliği nedeniyle çocuk kırıklarında daha başarılı sonuçlar verir.

Kırık tedavi cerrahi ve cerrahi olmayan tedavi olarak iki bölümde incelenebilir. Cerrahi olmayan tedavi yöntemde, alçı veya atel ile kırık bölgesi tesbit edilir. Gerekiyorsa, tesbit öncesinde kapalı olarak kırığın pozisyonu düzeltilir.

Cerrahi olmayan yöntem, yeniden şekillenme özelliği nedeniyle çocuk kırıklarında daha başarılı sonuçlar verir. Ancak, bir kırığın tedavisinde aşağıdaki koşullar oluşmuşsa, cerrahi tedavi uygulanır:

• Kapalı redüksiyonda yeterli sonuç alınamaması
  • Eklem içi kırıklar (parçalar arasında kabul edilebilir ölçülerden fazla uzaklık varsa)
  • Alçı veya atel ile pozisyonu korunamayacak kırıklar
  • Oluştuğu bölgenin doğası gereği ameliyat edilmezse iyi kaynamayacak kırıklar
  • Cerrahi olmayan tedavi sonrası kaynamamış veya yanlış kaynamış kırıklar
  • Çocuklarda kemik büyüme bölgelerinde büyüme sorunu oluşturabilecek kırıklar
  • Eklem fonksiyonunu bozabilecek düzeyde kas veya bağ sorununa yol açabilecek büyük kopma kırıkları
  • Tümör gibi nedenlerle olan patolojik kırıklar
  • Çoklu kırığı olan hastalarda oturmayı veya bakımı zorlaştıracak kırıklar
  • Orta ve ileri derece açık kırıklar
  • Uzun süre yatması başka sağlık sorunlarına yol açabilecek hastalar (özellikle yaşlılar)